Global Header - GenY

Een H1 is verplicht voor de WAE-tool

Home > Verkopen > Nieuws voor verkopers > Verkopers belonen die kopersvriendelijke retourzendingen bieden

Verkopers belonen die kopersvriendelijke retourzendingen bieden

Verkopers belonen die kopersvriendelijke retourzendingen bieden

Vanaf de zomer van 2017 belonen we verkopers die een kopersvriendelijk retourbeleid bieden door hun aanbiedingen meer te laten opvallen.

In het kort

Vanaf de zomer van 2017

  • We laten aanbiedingen met een ruime retourperiode meer opvallen dankzij verbeterde zoekfilters en doordat gratis retourzendingen duidelijk in aanbiedingen worden weergegeven.
  • We ondernemen extra stappen om je te beschermen tegen kopers die misbruik maken van je retourbeleid.

Uitstekende klantenservice belonen

Kopers verwachten een royaal retourbeleid wanneer ze online winkelen. Uit een recente enquête van UPS bleek dat online kopers gratis retourzendingen één van de belangrijkste overwegingen vinden bij het maken van hun aankoopbeslissing.

We moedigen je aan je verkoopactiviteiten uit te breiden door je klanten tevreden te houden en te zorgen dat ze terug blijven komen. Daarom blijven we verkopers belonen die uitstekende klantenservice bieden.

 Als je een retourbeleid van 30 dagen of meer biedt, profiteer je van de volgende voordelen:

  • Kopers vinden je aanbiedingen sneller met filters voor zoekresultaten.
  • Als je een gratis retourbeleid biedt, wordt dit in je aanbiedingen duidelijk aangegeven, waardoor je object aantrekkelijker wordt voor kopers.
  • Marketingcampagnes van eBay waarin aanbiedingen worden uitgelicht die gratis retourzendingen en lange retourtermijnen bieden.

Het wordt ten zeerste aanbevolen je retourbeleid op te geven met de daarvoor bestemde velden op het aanbiedingsformulier of met verkopersbeleidsregels. Tenzij strikt noodzakelijk kun je je retourbeleid beter niet specificeren in vrije-tekstvelden.

Meer bescherming voor verkopers

De meeste retourzendingen verlopen soepel maar we weten ook dat het een probleemgebied voor onze verkopers kan zijn. Om je te helpen zonder zorgen een kopersvriendelijk retourbeleid te bieden, ondernemen we deze extra stappen om je te beschermen:

  • Verbeterde opsporing van kopers die mogelijk misbruik maken van retourzendingen, zodat we ze kunnen tegenhouden voordat ze een retourzending starten.
  • Meer preventieve maatregelen om te voorkomen dat kopers je retourzendingen misbruiken.

Veelgestelde vragen

 

Moet ik nu verplicht een retourperiode van 30 of 60 dagen bieden?

 

Als ik een royaler retourbeleid bied, gaan mijn kopers dan vaker objecten retourneren?

 

Zorgt een langere retourperiode echt voor meer verkoopkansen?

 

Hoe werk ik mijn retourbeleid bij voor meerdere aanbiedingen tegelijk?

Meer hulp nodig? Neem contact op met onze klantenservice.

Verwante links

Retourbeleid